Litet av varje

I dag har min dotter Sara kommit hit och ska bo här ett tag medan hon väntar på ny lägenhet. Hon tror att det ska vara klart till 1 dec men det får vi se. Hon jobbar i Örebro så det blir att pendla 7 mil fram och tillbaka varje dag. Jag tycker ju det är jobbigt med resorna men jag är ju gammal. Sara är allergisk mot hundar och Tassa känner alltid på sig när någon är allergisk eller hundrädd, då blir hon riktigt angelägen att hälsa ordentligt. Hundarna fick vara i sitt rum någon timme i början och då blev Tassa så sur att hon drog upp en massa papper ur papperskorgen och tuggade sönder i småbitar. Som om inte det räckte så bet hon sönder tyget på Moses korg. Jag trodde ju att hon slutat bita sönder saker, jag satte på det tyget i våras och det har fått vara helt ända tills nu, men blir hon kränkt så hämnas hon tydligen.

I morgon åker jag och hundarna till Örebro och jobbar. Jag har ju inte husvagnen kvar i Örebro men får bo hos en väninna. Jag skall jobba fredag till söndag och slutar varje kväll kl 23.00. Det är ganska skönt att slippa köra hem så sent på kvällen. Fåren har ju skydd för natten. Jag får ge dem mycket hö så de klarar två dagar så får jag åka hem och sova en av kvällarna. Katterna får gå genom kattluckan så de klarar sig också. Sara skall också vara i Örebro så henne har jag ingen hjälp av denna gång. Hon har lovat hjälpa mig städa för att hon får bo här så jag får nog vara glad för det.

Nu har jag "städat" i trädgården och klippt ner alla buskar och höga blommor som stått där gula och vissnade. Det blev hela släpkärran full med skräp. Frågan är bara var jag ska göra av det. Får försöka hitta någonstans i skogen där det går lätt att komma intill och slänga det. Nu är det bara löven kvar men det mesta brukar jag lägga på rabatterna.

Vi har bildat ett biblioteksråd i Ramsberg eftersom man funderar på att spara in 150 000:- som biblioteket kostar, för att bättra på ekonomin. Vi har bjudit in massmedia och ordnat jippon för att få ha biblioteket kvar. Det handlar ju om så lite pengar så det borde fungera. Det är samtidigt viktigt för oss att få ha det lilla vi har kvar.

Elvis och hans damer betar hela dagarna och äter hö på kvällar och morgnar. Jag har inte sett att Elvis har fått tillfälle att sköta om sina fruar speciellt. Det tar nog ett tag innan det blir aktuellt. Bara att hoppas att han vet vad som skall göras då. Och att han är fertil så det blir många små lamm till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback