Skönt när det blir vardag

Nu har vi varit i Örebro och jag har jobbat hela Allhelgonahelgen. Vi har också hunnit vara hos Peter och tränat ett pass. Jag vill ju att Tassa skall bli bättre på att sätta sig i respekt så det tränade vi på. Och det märkliga hände att jag fick se Tassa bete sig på ett sätt som jag inte trodde att hon kunde. Hon var fortfarande inte dum mot fåren men hon satte sig i respekt verkligen. Hon gjorde "bitutfall" mot huvudena, precis som hon skulle och fåren insåg att det kanske var säkrast att göra som hon ville.

Hon fick även göra ett par långa hämt, som hon klarade galant, träna på lite fösning samt att få in fåren i en fålla. Vi fick förstås hemläxa till nästa vecka. Det vore ju roligt om vi kunde lära oss så mycket att vi kunde komma runt en IK-1bana. Det skall bli roligt nästa år. Det är förstås det här med träning. Tassa är ju så att hon ledsnar när hon lärt sig en sak och vad värre är: Det gör jag också. Jag får försöka tänka på Stefan Holm (eller vad han hette) som tränar så seriöst. Han får bli min idol.

Jag har varit hos fåren och tränat ett pass redan idag. Tassa har kort lina för att känna sig säkrare och vi har gått runt hagen flera varv. Vi har också varit i fållan och tränat respekt. Min hyresvärd (för lagården) undrade varför jag gick runt i fållan med hund och får. Han undrade också varför jag inte tränade Moses, om det var för han är för gammal. Egentligen skulle jag behöva träna något med Moses, inte vallning men spår eller liknande. Få se om jag får tid.

Idag ska jag besikta bilen, jag hoppas den ska gå igenom men den börjar ju bli gammal nu så det är inte säkert. Det ryker ordentligt när jag startar så jag misstänker att det är något fel där,

Kommentarer
Postat av: Heléne

Tassa har blivit utmanad av Tyra, se min blogg 6/11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback