Tyra har utmanat Tassa

Tassa har blivit utmanad av Tyra. Jag är inte så förtjust i sådana utmaningar så detta är nog den sista jag svarar på. Vågar inte annat än svara när det är Tyra (Heléne), som utmanat.
Tassa har nog inga konstigheter för sig. Moses har några, han vill bära mina vantar och tar dem när han kommer år. När han får på sig sele så måste han gå en runda o s v.
1. Det skulle möjligen vara att när jag träter på (om) skatorna, när de äter upp fågelmaten, så kommer Tassa alltid springande och skäller.
2. När jag busar med Moses kommer Tassa och morrar och biter Moses.
3. På kvällarna går hon upp först till sovrummet men lägger sig då inte i sin korg utan i fotändan på min säng.
4. Hon är rädd för plastkassar. När hon går i koppel och jag bär en plastkasse (t ex med böcker) så går hon väldigt fint,  "som ett tänt ljus", om man kan säga så.
5. Ibland kommer hon och sätter sig bredvid mig och när jag klappar henne så "ramlar hon omkull"lägger sig och vill bli kliad på magen.
6. När vi går ut på kvällen, när det är mörkt, vill Tassa gärna springa så mycket hon orkar när vi kommer fram till skogen och jag tar av henne kopplet:, men det får hon inte göra. Jag säger till henne att gå sakta och då måste hon göra det.

Jaha, det var ju sex "konstigheter".
Jag utmanar: Grace, Lexa (så får Heléne igen), Zeke (när Ewa kommer hem) och banne mig om jag inte ska utmana Manne också så måste Helen skaffa en blogg. Jag kommer inte på flera så det får räcka.

Kommentarer
Postat av: Kristine

Outfits tävling i min blogg!
*
Vem är snyggast klädd?
*
Rösta nu om du vill!

Postat av: Helen

Nu har du gett mej ännu ett skäl till varför jag inte ska införskaffa mej en blogg. För jag hatar kedjebrev, jobbiga utmaningar m.m. Förutom att jag inte heller blir frestad att skriva ner alla dumheter mina hundar gör. För tro det eller ej ibland är tom Manne billig, sötnosen Ella har inte hunnit med att göra några dumheter än. Ha det bra vi ses // Helen

2007-11-06 @ 18:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback