Stressiga dagar

Usch, jag känner mig trött idag. Har jobbat några dagar, dels med fåren dels på behandlingshemmet. Kom hem därifrån kl 0.00 (heter det så?) i natt. Jobbade kväll, pratade med hundvakten och har sedan en bit att köra. Det är så roligt med min hundvakt, en tidigare arbetskamrat som också är pensionär. Hon vill gärna vara dagmatte för hon tycker det är så roligt. Hon älskar verkligen hundar. Igår lämnade hon sin dotters hundar, som hon haft hela helgen, för att direkt ta emot mina. Framför allt är hon så förtjust i Moses (han som är en sådan hund som det bara finns en på miljonen) men hon gillar även lilla Tassa som hon kallar för "Trassla", passande namn.
Mina pellets är slut, det har blivit så populärt med pelletseldning så det är numera så lång leveranstid. Dubbelt så lång som för ett år sedan och ändå 50% dyrare. Ack ja. Därför var det kallt så jag frös i natt och har sovit alldeles för lite.

Vi har inte vallat mycket nu  de senaste dagarna. På grund av det (troligen) så har Tassa bitit sönder en soffa, hon är väl trött på mattor vid det här laget. I morgon skall vi till Gail så då kan det bli lite hårdkörning så kanske möblerna klarar sig några dagar. Det märks väl på Tassa, när hon får för lite stimulans så börjar hon direkt att bita. Om jag inte är upptagen med något annat kan jag ju göra något annat med henne så hon får arbeta med huvudet, då går det bra. Vi gjorde några svåra saker på vallningen idag, hon fick driva fåren genom ravinen, över stock och sten, (och vattensamlingar, som Tassa kastar sig i utan tvekan medan fåren ogärna går där) och Tassa var väldigt duktig. Jag har försökt variera så gott det går för att Tassa skall tycka det är roligt och det verkar hon faktiskt att göra. Hon ser så nöjd ut när hon lyckas driva fåren dit jag vill. Vi kör ju fråndriv även i fållan men den är så liten så det är inte så roligt. Nu sover hon gott, hon orkar inte ens intressera sig för Nemo.

Stackars Nemo är ensam länge när jag jobbar. Han är så sällskapssjuk när vi kommer hem så han vill bara kela. För att inte tala om hur hungrig han blir. Han har alltid torrfoder men det är förstås inte lika gott. Han blir glad när Tassa uppvaktar honom, även om jag tycker hon är väl eldig.

Kommentarer
Postat av: gail

hej mona, hoppas att du inte är för trött för lite "backträning" imorgon. tänkte att ni skulle fråndriva fåren uppe i stora backen och vidare över kullen till nästa fält.
vi ses imorgon
hälsn
gail


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback