Jag kan valla, jag är inte rädd

Jag försökte använda Joels förslag till träning för att få Tassa att gå rakt mot fåren. Det gick inte särskilt bra. Hon hade svårt att alls komma iväg och hon gick inte rakt mot fåren och då blir det ju meningslöst. Vet inte vad det beror på. Jag satt nyss och läste Veronikas blogg http://www.blogtown.se/blog.php?id=svekhult-ia och började fundera på Tassa och mig. Hon hade också varit på Dömsta och tränat och var mycket nöjd med det. Jag vet inte vad det beror på att det går så bra för oss på Dömsta men inte hemma. Det är är ju klart att det är jag, som gör något fel men vad? Tassa är egentligen väldigt fokuserad och engagerad när vi är på kurs. Speciellt på Dömsta, och även hos Gail, är hon mycket mer intresserad och ser mycket gladare ut (fast Gail tyckte ändå att hon såg lite låg ut sist). Tassa gillar när hon får göra nya saker och ser ut att avsky när hon måste nöta med något. Det har blivit mycket nötande, framför allt därför att jag inte kunde valla och det tog tid för mig att lära mig.

Men hemma går det alltså sämre numera, i början när jag köpt fåren gick det bra men inte nu. Hon är INTE fokuserad ordentligt, hon lufsar omkring och tittar åt sidorna och det syns att hon tycker det är tråkigt. Hon är mycket mer intresserad när hon får jobba "på riktigt". Jag förmodar att det beror på mig, det är säkert jag som inte är intresserad och fokuserad. Jag har ju så dålig fantasi så jag kan aldrig hitta på roliga övningar. Jag får försöka skärpa mig om jag inte skall förstöra Tassa helt. Hon har ju väldigt lätt för att lära sig nya saker. När jag försöker på allvar så går det bra direkt. Det här var jobbigt att skriva. Jag har nästan lust att åka iväg och träna nu direkt men jag har satt stängsel så jag är jättetrött, det får vara tills i morgon. Jag måste verkligen anstränga mig mycket mera om det skall gå bra, det förstår jag nu.

Kommentarer
Postat av: Yogi Maha Jai Shanti

Namaste. Vad du än gör, låt dina får leva. Man skall aldrig äta kött. Kött är dåligt för den här världen.
Frukta inte, ät frukt.

Postat av: Heléne

Åh, vill bara komma förbi och krama om dig lite,
pigga upp dig och få dig att se på saken från ett annat håll.

2007-05-03 @ 07:06:28
URL: http://elgemyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback