En bra dag

Klockan är 17.30 fredag kväll och jag ska snart åka till Runnagården och jobba. Jag avskyr när de ringer på eftermiddagen om nattjobb men någon hade ringt sig sjuk strax innan så det var inte mycket att göra åt. Jag kan ju inte sova dagen innan men jag kan åtminstone vila, det hann jag ju inte nu. Jag ska duscha, rasta hundarna och ge fåren mat och sedan är det bara att åka. Hela oktober gick jag och väntade på att de skulle ringa men inte, jag jobbade två dagar den månaden. Då var det inte halt och inte lika mörkt, då hade det varit lättare. Nu har de börjat ringa, både från Runnagården och Rällsögården, nu när halkan kommit.

Jag har varit till Söderbärke och hämtat fårkorv, som de gjort på kött från en av mina tackor, som slaktades sist. Korven är jättegod, kryddad med timjan och vitlök. Tyvärr är jag inte så förtjust i korv, mår inte så bra av den. Jag hade tänkt sälja den men jag är dålig på sådant. Måste fråga andra som har sådan korv, vad de tar betalt för den, så jag inte konkurrerar ojuste. Jag har ju svårt att ta betalt också. Jag vill inte dumpa priset.

Tassa och jag var ute och vallade en stund idag.Jag funderade på om inte jag varit lite nervig de senaste gångerna vi vallat och bestämde mig för att verkligen ta det lugnt idag och försöka vara fokuserad. Precis, det gjorde susen. Vallningen gick jättebra. Vi fick t o m igenom fåren i "rännan", som jag gjorde för att träna till malteserkors. De har vägrat tidigare men nu gick de igenom fram och tillbaka flera gånger. Även de påverkas när jag är så där hetsig och nervös.Jag tror (hoppas) att jag börjar märka när jag blir sådan och kan lugna ner mig. Det märks på alla sätt på Tassa när jag är lugn, dels klarar hon av det hon ska dels blir hon så "taggad", hela hunden lyser av självförtroende och tillförsikt. Det är verkligen roligt. Vi skulle ha varit till Gail och tränat denna vecka men vädret har ju inte varit bra. Idag regnade det visserligen inte men det var ganska kallt och isigt.

Även om jag blir glad när jag får jobba så tar det bort mycket tid. Jag har mycket att göra nu, tråkiga saker som att städa och kasta skräp och plocka men även roliga projekt, som jag knappt kommit igång med. Men det kommer väl, då får jag förhoppningsvis något roligare att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback