Det händer mycket nu

I fredags var Mikael och jag till Karlskoga och träffade en polisman i chefsställning. Vi hade många frågor i anslutning till Jannes drunkningsdöd. Vi fick veta några "nya" saker, han hade väl befogenhet att berätta lite mera än de vi tidigare pratat med.

Vi tittade också på sjöm Möckeln. Det är tydligen så att det är en sjö, som folk drunknar i emellanåt. Man har helt nyligen hittat en man som drunknat där. Polismannen tyckte att det måste vara värre för hans anhöriga. Jag förstår hur han tänker men jag kan ju inte känna så. Det går inte att jämföra. Möckeln är ganska stor och det finns en fin badstrand där. Mikael tyckte ändå att "man kunde tömma den jävla sjön och fylla gropen med sand".....

När min bror dog (han blev rånmördad) så var jag sex månader därefter i Schweiz (han jobbade där), och talade med polisen. Efter det kändes det bättre och jag trodde att det skulle bli så nu också men jag tycker inte det. Jag vet ju att det åtminstone kommer att bli mindre smärtsamt men fortfarande är det lika svårt. Det har snart gått fyra månader och folk ser förvånade ut när jag säger att det inte känns bättre, men jag vet ju att det tar tid.

Jag försöker i a f göra lite roliga saker. Igår var jag i Grangärde på Fårdag tillsammans med en väninna. Det var mycket folk och trevlig stämning. Christer Gustavsson klippte och Tommie vallade får. Jag har sett dem båda i aktion och de är jätteduktiga men det var ju inte något nytt. Däremot en som tillverkade gärdesgårdar tyckte jag var intressant. Och det var många knallar, bl a en, som hade skinnfällar med tryck på baksidan. Det är tydligen en norsk konstart och det blir mycket vackert. Jag hade svårt att slita mig. Vill kunna. En fäll kostade 25 000:-, det är ju inte något man bara går och köper så där.....

Idag är det en liten marknad i Ramsberg. Jag ska förstås gå dit och titta också. Det finns många duktiga hantverkare här i bygden så det finns att titta på här också. I morgon ska jag till Örebro med Moses till veten, få se om han blivit av med sina bakterier. Annars blir det ultraljud senare. Ett par kommer och hämtar en bagge i morgon kväll, jag ska åka på tisdag och titta på en gotlandsbagge och kanske valla lite. På onsdag kommer ev några hit och vallar och en dag ska jag åka och byta åsenbagge med ett par från Salatrakten. Vi ska mötas på halva vägen. Få se om jag tar bilen då och har baggen bak på hundarnas plats.

Det är bra att ha sysselsättning hela tiden. Jag är ju ensam så mycket så jag har tillräckligt med tid att bearbeta min sorg ändå. Jag måste koppla av från den ibland. De har ringt från Runnagården flera gånger men nu har jag varit så upptagen så jag har varit tvungen att tacka nej till att jobba. På torsdag ska jag jobba natt, det är inbokat sedan länge.

Men tiden går, snart är det höst på allvar. Flera morgnar har det bara varit fem plusgrader så nu har vi nog bara mörker och kyla att vänta på. Skönt med lite svalka, mörkret får man försöka stå ut med.

Kommentarer
Postat av: gail

känner med dig mona, det tar tid att ta sig igenom ett dödsfall och allt vad det innebär. det går inte en dag utan att jag tänker på min älskade bror

2009-08-17 @ 22:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback