Energibrist

Jag läste just på alternativ.nu att "häst-mannen" kommer till Norrköping i helgen för en foto-utställning om honom. Jag skulle gärna åka dit om det inte var så långt. Jag har 18 mil dit, på sommaren är inte det så långt men den här årstiden vill jag inte så gärna vara ute och åka.

Apropå bilkörning så var jag till Örebro i går. Ungefär halva vägen, fyra mil, var det snöoväder, moddigt och halt. När jag kom närmare Örebro så blev det varmare och I Örebro var det helt bart och regnade lite. Vid Fingerboda, någon mil söder om Lindesberg hade en stor långtradare halkat av vägen. Den blev tydligen kvar ett tag för när jag åkte hem igen, några timmar senare, höll de på och bärgade den. Polis, brandkår och bärgare var där och vägen hade visst varit avstängd ett tag.

Jag var till ett ställe, som heter Gott på foten (inte "lätt"alltså). Jag har i flera år haft så ont i fötterna och det senaste året jätteont även i ett knä. Jag tog mig samman och beställde tid till Storå Vårdcentral där jag fick remiss till Örebro. Jag ska få hålfotsinlägg, av guld förmodligen, för de var väldigt dyra. Sedan kommer jag förstås att få ont av dem en lång tid tills jag har vant mig. håhåjaja.

Just när jag kör bil så får jag extra ont i mitt onda knä så idag har jag inte klarat att valla något. Det är ju också så mycket snö så det är inte så kul. Jag nöjer mig med att Tassa får valla ut vallflocken, de har en bit att gå till sin hage. De går dit av sig själva men Tassa känner sig säkert väldigt duktig när hon vallar dit dem. När de ska in så bryr jag mig inte om att valla, då kommer alla fåren springande så fort de får se mig och rusar in i lagården så jag är rädd att de ska bryta benen av sig.

Hundarna är behandlade med Stronghold och har slutat fälla hår och klia sig. Kliandet var inte så farligt, jag trodde det var värre av rävskabb men fällandet var en plåga för mig. Det var stora drivor med hundhår överallt och två timmar efter jag hade dammsugit så var det fullt. Jag som tycker det är så tråkigt att dammsuga. Jag intalar mig alltid att det är bra med dammsugare, tänk vad jobbigt det skulle vara utan den, men det hjälper inte. Nu kan jag ta det lite lugnare med dammsugandet. Det fina var nu att en granne, som brukar ha mina hundar ibland när jag jobbar, också har en hund som kliat sig, en labbe. Antagligen har hon blivit smittad av mina hundar och nu kunde jag ge mina överblivna doser till henne.

Jag har lite "energibrist", vill helst inte göra något jobb utan sitta och läsa. Jag håller på med en bra bok (två egentligen men den ena är min egen så den kan jag hålla på länge med) och jag skulle helst vilja läsa hela tiden. Jag går och väntar på att jag ska få en "energiknäpp" och känna att jag vill sätta igång med allt som väntar. Nu har jag fått hem en kubikmeter ved, som ska in. Jag kör den på skottkärra från parkeringen, nedför en liten sluttning och in genom f d garaget och resten av källaren och till pannrummet där jag travar den. Den är inte helt torr så det är ju bra med pannrummet, sedan jag fick pelletseldning så är det varmt där. Men jag gruvar mig för inkörningen, mest för mitt knä. Jag brukar ta ett par värktabletter så går det riktigt bra men jag vet ju att jag får värre ont efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback