Datorhaveri

Vi var i Lillkyrka och tränade vallning igår. Det var jätteroligt. Det var kul att träffa en massa SDV:are, som man inte sett på ett tag. Några kände jag inte igen direkt p g a byte av hårfärg, frisyr och viktnedgång. Det är också roligt när människor förändras så. Och det var roligt att valla, som vi inte gjort på så länge, inte på hela vintern. Vi var ringrostiga, minst sagt, både Tassa och jag. Tassa lydde inte alls. Hon bara sprang som hon tyckte. Det berodde förstås även på mig som var lite nervös och vimsig. Nå ja, vi gick till minsta fållan och redde ut det hela och så småningom kunde vi enas vilket håll vi skulle gå åt o s v och jag behövde inte springa så fruktansvärt. Jag var ändå trött när jag kom hem och  både Tassa och Moses också. Moses blir trött fast han inte springer, bara att det är så mycket folk, hundar, bilar och en ny plats. Många intryck. Det var också en så fin gård, vi blev så väl mottagna, det var fina, stora, SNÖFRIA marker. Det var en höjdare.

Nästa höjdare var att jag hade två nya får (små, svarta) i lagården när jag kom i morse. Det var äldsta Gotlandstackan som lammat, hon hade fått två stora, fina killar. De var torra och sprang omkring, hade ätit och allt var klart.

Jag har en gotlandstacka till, en dotter till den som lammade idag. Hon fick tre lamm förra året och hon är stor som en traktor nu. Jag har varit rädd i flera veckor att hon skulle få slidframfall eller något, hon har varit lite röd i baken. I dag har hon legat och stönat stundtals och däremellan har hon varit uppe och ätit och druckit. Jag satte upp grindar omkring henne redan i morse. Hon låg på samma plats som hon hade sin lamningsbox förra året. Hon har verkat ganska nöjd med att få ligga inne i boxen och vila. Jag trodde hon skulle skrika när de andra gick ut men det gjorde hon inte. Hon hade ju mamma och de nya syskonen inne också förstås.

Det som däremot inte är någon höjdare är att jag har fått in en "trojan" i datorn och den har ställt till det ordentligt. Min dator var inte snabb förut men nu är den verkligen seg. Jag måste nog installera om Windows. Jag har kört antivirusprogrammet och tagit bort en massa program men det har inte hjälpt mycket. Jag har gjort en sådan ominstallation för flera år sedan men nu kommer jag inte ihåg hur jag gjorde så jag har försökt komma ihåg det. Jag har även försökt spara, skriva ut och lägga saker på skivor för att slippa förlora allt. Usch. Datorn är ett fantastiskt hjälpmedel när den fungerar men när det inte fungerar är det så fruktansvärt jobbigt. Jag har väl blivit för beroende förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback