Motgångar och framgångar

Nu har jag fått "hem" mina får. De går i en hage hos Britt men där kan jag träna när jag vill. Det känns helt underbart. Första gången jag prövade gick det JÄTTEBRA. Peter hade tipsat mig att jag skulle börja med Tassa i långlina och bara låta henne driva fåren, sakta, långt ifrån så de inte skulle bli rädda. Det gjorde vi en bra stund och det gick hur fint som helst. Sedan fick Tassa träna på flankeringar och hon gjorde så fina flankeringar att jag var helt häpen. Vi tog en lång paus och efter ett par timmar prövade vi igen. Hon gjorde fortfarande fina flankeringar men inte fullt så bra som första gången. Inte förrän efteråt fattade jag att det återigen var mitt fel. Första gången var jag helt koncentrerad på att det skulle bli bra. När jag sedan visste att det skulle fungera så slappnade jag av en del andra gången och jag förstår ju att det inte behövdes mera.

Vi har varit där idag igen och  tränat och idag gick det så där bra igen. Jag tror att det  går bättre när jag är ensam och inte har någon som ser på.  På kursen  "hänger jag upp mig" på instruktören och vågar inte riktigt göra något på egen hand för jag är rädd att göra fel. När jag bara har mig själv att lite på måste jag hitta på något att göra om det blir fel och då går det. Jag förstår inte att det är så här, jag har alltid klarat mig själv, varför blir jag så hjälplös nu? Nåja det är skönt att det går bra nu. Jag gör ju som jag lärt mig och ser att det fungerar.

Nu skall jag snart åka till Örebro och jobba. Jag bor i husvagnen då så jag kommer inte hem förrän på söndag igen. Tills dess får fåren vila.

Kommentarer
Postat av: gail

hej mona, kul att du har egna får. det blir en LP tävling för dig till våren tror jag. det är bara att sätta igång med visselsignaler.
han det bra i vallhagen
hälsn
gail


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback