Semester från vallningen

Idag har vi varit hos gail och tränat. Som vanligt tyckte jag att jag lärde mig mycket. Hur det än går så är det lärorikt. Idag var Tassa väldigt okoncentrerad och vimsig. Jag har ju sagt i flera veckor att hon skall till och löpa, hon har betett sig så och alla hanhundar har varit mycket intresserade av henne men något löp har det inte blivit, så troligen är det inte det som är förklaringen. Jag har besök av mitt barnbarn Linn, som hundarna är väldigt förtjusta i. Hon var med ute på fältet och Gail trodde att det kunde vara det, som var anledningen. Vi har ju varit på kurser med mycket folk och det har inte spelat någon roll men eftersom Tassa tycker om Linn så kan det vara det som gjorde Tassa vimsig. I alla fall så gjorde Tassa en hel del bra saker trots sin okoncentration. Vi tränade fösning och hämt. Vi hade fem lamm som ville springa och en jättefet tacka som inte alls ville gå så det var inte så lätt att fösa dem. Gail påminner mig alltid om att tänka ett halvår tillbaka och fundera på om vi hade kunnat göra samma saker då. Det hade vi ju inte klarat. Jag är nöjd med dagens övningar. På nyårsdagen skall vi till Ewa för sista träffen och sedan tyckte Gail att Tassa borde få vila två månader från all vallning. Jag glömde fråga om vi kunde träna lydnad, lägga spår o s v. Något behöver hon väl ha att jobba med eller hon kanske bara skall ha semester, jag vet inte.

Det är roligt att ha Linn här. Det känns bra med ungdomar i huset. Enda nackdelen är att vi nog äter lite för mycket, både god mat och andra godsaker. Vi går säkert upp i vikt både hon och jag. Det blir att ge rätt nyårslöfte förstås. Linn stannar till julafton, då skall jag till Örebro och börja jobba klockan sju på morgonen och då åker hon med mig hem till Örebro. På annandagen fyller hon 18 år så då får jag åka till Örebro igen för att uppvakta. Det är ju en stor dag, myndighetsdagen.

Kommentarer
Postat av: gail

det går bra att träna allt utom vallning, god jul på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback