100071-9

100071-9

Lille Nemo börjar finna sig tillrätta. Tassa har nog svårare. Hon är på sin vakt hela tiden, tittar efter honom när hon ligger och står gärna och stirrar på honom när han ligger. Han verkar trivas på arbetsbänken. Där kommer han upp lite och har överblick över hundarna och kan även ligga och titta på fåglarna utanför. Han vill egentligen vara på bordet men det vill inte jag. Det känns bra med en katt som spinner, det är så avstressande. Han är väldigt snäll och spinner ofta.

Nemo vill gärna ha sällskap. I går kväll kom han efter oss upp i sovrummet trots att han var lite rädd. Han fick en liten korg, som jag köpte till Tassa när hon var valp men som hon aldrig använde. Den är mjuk och skön och där lade han sig. Det resulterade i att Tassa inte vågade ligga i sin korg utan måste ligga i sängen hos mig. Hon hade svårt att koppla av ändå, låg och tittade på Nemo. Jag ser ju att (även jag) börjar bete mig som en riktig "djursamlare" (som Ewa), djuren tar över. Jag skaffar nog en katt till men struntar kanske i Titus, det är ju lättare att ta en unge. Jag får nöja mig med att jag har räddat en katt från Varberga i Örebro. Om det nu fortsätter att gå bra, annars får Nemo också följa med till Örebro. Själv har jag ju flyttat därifrån så jag är räddad.

Jag får se till att valla lite idag så Tassa får något annat än katten att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Typiskt Tassa att ta chansen att flytta in i din säng ;-)
Ett tips:
När hon glor på katten; säg till henne att låta den vara! Det är väl du som bestämmer om den är ok eller inte?! Om du har bestämt att katten ska vara där så får hon finna sig i det. Liten ledarskapsmarkering från din sida ;-)

Postat av: Mona

Ja Du har helt rätt Ewa. Tror Du inte att jag gör det. Hon låter omedelbart bli och efter en stund är hon där igen så det blir lite tjatigt. Problemet är att hon inte kan slappna av utan ligger hon i ett annat rum och inte ser katten så stirrar hon mot dörren. Hoppas att det ger sig så småningom.

2006-11-15 @ 09:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback