Mera träning

Vi har tränat samma idag som igår. Jag märker att det går jättebra när jag är koncentrerad. Förstår inte att jag har slitit så och ändå fortsatt slarva. Jag tror att det till stor del är mina fina får som gjort att jag kan träna på ett annat sätt. Ewa skrev lite kommentarer i gästboken och det stämmer helt. Hon har nog sagt det förut men "jag har lyssnat och inte förstått", nu fattar jag. Nu tycker jag nästan synd om Tassa, jag försöker att inte hålla på så länge varje gång (fast igår körde vi nog 45 minuter i två omgångar med en stunds vila emellan).Hon blir jättetrött när jag ställer så stora krav på henne, det märks att hon blir helt "tiltad i huvet" till sist. Hon är duktig dock, hon försöker ändå, ger inte upp för att hon blir trött. Idag fick det räcka med 10 minuter och det gick riktigt bra.

I morgon skall jag på kurs och lära mig klippa får. Jag vet inte om jag kommer att ägna mig åt fårklippning så ofta, det finns ju de som är skickliga på det, men det kan vara bra att kunna om det skulle bli aktuellt någon gång. Och roligt att lära sig mera om hur det går till tycker jag. Det blir kanske ingen vallträning i morgon, antar att jag är för trött när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback