Nu har vi hittat "sugen" igen

Ha ha, måste göra en anteckning till idag. Vi har just genomfört ett hårt träningspass där vi har tränat på flankeringar, hålla avstånd, gå korta bitar och ligga emellan (ja bara Tassa då förstås), gå sakta (det går ju saktare när hon inte springer så lång)t. Vi har tränat på ligg, stanna kvar, enkla saker, som ju är nödvändiga i vallning och som hela tiden gått "med viss fördröjning". Hon har legat i fållan idag och jag har gått runt med fåren (de börjar tyvärr bli ganska "klistriga" så de följer med utan att hunden går efter). Hon har stannat hur länge som helst (?) märkligt.

Jag har upptäckt idag, något som jag egentligen visste förut: när jag tar det på allvar så fungerar det. Gails "hota marken" fungerar jättebra, Tassa lägger sig när jag verkligen kräver det och hon stannar kvar. Jag måste lära mig att jag inte får "släppa taget". Tidigare i livet var jag tvungen att lära mig släppa taget, nu måste jag lära om och inte släppa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback