Bloggar

Jag känner ofta att det jag skriver är ointressant. Det värsta är att jag egentligen inte anstränger mig för att skriva intressant, det jag skriver är ju ett slags dagbok och har man inget intressant liv så kan man väl inte heller skriva så intressant. Jag tycker ju att jag har ett bra och skönt liv (förutsatt att jag inte jobbar för mycket) men det händer inga stora saker och det är faktiskt det jag tycker är så skönt. Jag har levt ett sådant liv tidigare då jag alltid ville att det skulle hända stora saker. Hände det ingenting av sig själv så såg jag till att det hände.

Varför jag började tänka på det här var att jag läste (i en blogg) att Expressens Linda Skugge (enl en oseriös undersökning "den mest populära bloggaren") planerade att starta en ny blogg som skulle handla om "hur hennes mage växte" och samtidigt om "hur det växte i trädgården" och det skulle kosta 69:- att läsa den. Jag undrar om jag skulle börja ta betalt, hur många, som skulle läsa min blogg......

Jag läser ganska många bloggar när jag har tid, tycker det är väldigt intressant. De flesta handlar ju om rätt vardagliga saker men det är intressant att se hur olika människor uppfattar olika saker. Idag räcker det gott för mig att uppleva livet i Ramsberg med allt det innebär.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Mona!

Hur mkt skulle du ta betalt? Någon krona skulle jag väl betala ;-)) Vi ses!

2007-02-18 @ 17:09:07
Postat av: Ewa

Jag tycker i alla fall att du skriver underhållande och det räcker för mig ;-) Intressant? Det blir det väl på köpet då? Fortsätt att skriva på ditt sätt, det finns så många andra som är djupa och pretentiösa (och tråkiga...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback