Problem

Ja ja, Gail tycker att jag skall ta med videokameran när jag tränar hunden. Det är precis vad jag har tänkt, frågan är bara om jag kan lära mig den. Jag brukar ju tycka att jag inte just har några problem numera. Det räcker bra med problemen med mina installationer (alltså inga konstverk utan installationer av DVD-spelare och videokamera). Jag har kommit så långt att jag kan spela in på hårddisken på dvdspelaren. Jag har köpt skivor, som jag trodde skulle fungera. När jag kom hem läste jag i instruktionsboken att det skulle fungera med den sortens skivor (DVD+R) men likafullt så gör det inte det. Skivan kommer ut ingen hur jag än bär mig åt. Jag tycker ändå jag har klarat det rätt bra, jag har kopplat in spelaren med TV och dekoder, jag har klarat att ställa in datum och tid, hur jag skall spela in på skiva (jo faktiskt) och på hdd, hur jag skall spela upp. Jag har lärt mig timerinspelning och hur jag får rätt kanal. Det är ju det viktigaste. Så småningom skall jag kunna ansluta videokameran också och förhoppningsvis hur  man kopplar in en vanlig video och kan spela av gamla videoband, det här tar nog lite tid. Jag skulle förstås vilja lära mig att redigera, lägga in text, bild, prat o s v, på skivorna men det kanske jag inte klarar. Kameran har jag inte kommit så långt med. De hittar alltid på nya (smarta?) sätt. Nu skall man peka på skärmen när man ställer in något. Hå hå ja ja.

Mitt i installationerna pajade pelletspannan också. Den känner alltid på sig när det blir fredageftermiddag. Den har aldrig krånglat någon annan dag. Jag askade ur den ordentligt i går och lyckades få igång den en stund i gårkväll men jag insåg att den hade stannat igen när jag lade mig. Jag vågade inte sätta igång den då, den ryker in när den varit släckt ett tag och det tycker jag är lite otäckt. I morse var det ändå 14 grader. Efter hundpromenaden var det bara att sätta igång med pannan igen. Jag har äntligen lärt mig att våld är det enda som hjälper så jag gav anordningen, som innehåller matarskruven för pellets, en ordentlig smäll och nu verkar det att fungera, nu har pannan gått en timme utan problem. Det verkar som om det har blivit sämre kvalitét på pellets, de går sönder mera och det blir en massa "mjöl" som nog kan göra att det blir stopp.

Nu skall jag fortsätta med installationerna, när jag fått beklaga mig lite. Sedan är det bara att invänta våren och att det blir bart i fårhagen så jag kan börja träna (och filma).

Kommentarer
Postat av: Heléne

ha,ha ja ibland är våld det bästa hjälpmedlet.
Kanske fick du bekräftat ditt ledarskap över pannskrället så att den underordnade sig och gav dig värme.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback