Avbrott i semestern

Vi bröt Tassas "semester" igår. Hon fick valla hem fyra tackor som varit på "betäckning" och det märktes att hon gillade det. Hon var väldigt ivrig till att börja med men lugnade snart ner sig. Det var ett par kilometer att gå på en liten skogsväg. Vi mötte en dam med två taxar, som skällde men hon brydde sig inte alls om dem. Postbilen kom ifatt oss men då var vi nästan framme så det gick också bra. Det märktes att Tassa blev trött de sista 200 - 300 meterna. Hon började titta åt sidorna, kissa och liknande men skärpte sig när jag sade till henne. Hon var jätteduktig, gick lugnt och fint hela vägen utan att stressa tackorna. Britt och Nell var också med men de höll sig i bakgrunden. Jag tyckte Tassa såg lite mallig ut för att hon fick sköta allt själv. Det var säkert bra för henne att få arbeta lite, det märks när vi är vid fåren att hon gärna vill in och valla. Hon har fått flytta dem någon gång och hålla dem ett par gånger men inget mera.

Idag skall vi inte alls åka till fåren. Vi skall istället ta en lång promenad så hundarna får busa i snön, det märks att de tycker det är roligt att det kommit snö. Det ser ut att vara ett underbart väder. Vi har visserligen varit ute en gång idag men då var det mörkt fortfarande. Nu skiner solen och direkt börjar jag längta till våren.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Det låter som om hon (eller ni) inte var allför ledsen av att bryta semester. Vilken härlig uppgift! Kan riktigt se stoltheten skina genom skärmen.

Postat av: Anonym

Hej Mona!
Vi saknade dej idag hos Peter, jag har skickat mail till dej på den adress som jag hade dvs [email protected], ser nu när jag tittade på din hemsida att du har en annan adress. fungerar inte den adressen som jag skickade på? Om inte maila til mej så får du adress listan på vår "vallgrupp". Det är tänkt att vi ska ha en inomhusvallningshelg antingen den 3-4/2 eller 13-14/2 hemma hos Anders.
Ha det bra så hörs vi // Helen

2007-01-13 @ 19:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback