Hipp Hipp Hurra

Tassa fyller två (2) år idag. Hon får ju lite extra godis men några presenter blir det inte. Möjligen kan jag slå in godiset så hon får öppna paketet. Det brukar hon tycka är jätteroligt.

Jag läste på Ewas hemsida att hennes katt gillade blanka bilar. Min katt bryr sig inte om bilar men det gör Tassa. Jag har en granne två hus härifrån, vars bil ALLTID är blank och fin och den har Tassa speglat sig i när vi gått förbi den sedan hon kom hit för snart två år sedan.

Hon har alltid varit fascinerad av bilar. Innan hon fick börja valla får så försökte hon valla bilar, det var mitt stora problem då. Hon gjorde sig beredd så fort hon hörde en bil och när bilen var mitt för så kastade hon sig mot den. Hon lyckades alltid skrämma iväg bilarna........ Det blev många turer där, först försökte jag skrämma henne för bilar. Det ledde till att hon blev så rädd att hon sprang ner i diket istället när det kom en bil. Det fick jag arbeta bort för det var ju inte heller bra. Det som till sist fungerade var klicker, det ljudet var det enda, som trängde in i hennes medvetande fast hon var fokuserad på bilen. När hon sedan fick börja valla så försvann intresset för bilar automatiskt - med undantag för grannens bil förstås. som hon speglar sig i men det är väl hennes fåfänga.

I morgon jobbar jag, kväll, och kommer hem 23.30. Det är litet för sent men annars är det bra att inte behöva stressa på morgonen, då börjar jag kl 12.00. På tisdag skall stackars Nemo bli av med kulorna och alla tre skall vaccineras. Jag tror inte Nemo saknar kulorna men risken är väl att han blir ännu tjockare. Jag har börjat ransonera hans mat och räknar med att jag skall få ytterligare informationer om maten av veten på tisdag. Jag var ute och tog lite bilder av Tassa på 2-årsdagen och naturligtvis kom både Moses och Nemo och ville bli fotograferade.

tassa 2 år
hundarna
nemo

Kommentarer
Postat av: Ewa igen

Hihi, perspektivet på bilden av Nemo gör att han ser ut att bli ordinerad dietfoder på tisdag ;-)

Postat av: Ewa igen

Skäms på mig; Grattis Tassa skulle det stå också! ;-)

2007-01-07 @ 15:47:55
URL: http://web.telia.com/~u74701590/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback