Inga kulor

Nu har även Nemo blivit av med sina kulor. Just nu har han börjat vakna och vinglar omkring på golvet. Jag har försökt lägga tillbaks honom i korgen men han VILL INTE dit igen, han vill vara uppe. Jag glömde fråga om de vaccinerat honom, det skulle bli mycket billigare om man gjorde det samtidigt med kastreringen sade de när jag beställde tid, klart jag beställde vaccination också. Vi skall ha ett riktigt kvinnovälde här, Tassa och jag, kommer det in en manlig individ i familjen så kastreras han, så är det med det.

När vi var hos veterinären passade jag på och fick hundarna vaccinerade och deras klor klippta. Jag klipper deras klor själv men jag är för feg och klipper så lite så klorna blir allt längre. Jag MÅSTE klippa oftare så pulpan "kryper" tillbaka. Tassa är egentligen inga problem att klippa på, jag kunde väl ha klippt hennes klor oftare åtminstone, det är lätt att vara efterklok. Moses skriker i högan sky så fort jag närmar mig med klotången, inte för att det gör ont utan för att han är så himla pjoskig och tror att det är farligt. Vaccinationen var inga problem utom att Moses skrek förstås. Han var väldigt rädd när han kom till mig men numera brukar jag säga att "Moses är inte rädd för någonting". Det stämmer ju inte riktigt, han börjar pli alltmera sjåpig ju äldre han blir.

NA Bergslagsposten skrev idag att man skall göra väg 50 säkrare vid 5 st korsningspunkter, som det heter, fler rondeller kan jag tänka mig. De har jobbat med den vägen hela sommaren, sträckan mellan avtagsvägen mot Nora och den första avtagsvägen mot Lindesberg. Jag blev så sur när de började med den, det var den sträcka som var bredast och där man verkligen kunde köra om. Jag tyckte de förstörde den vägen. Nu är den klar sedan en tid tillbaka. Jag har kört där rätt ofta när jag varit i Örebro och upptäckte motvilligt att den faktiskt har blivit riktigt bra. Man har gjort så det är en körbana en bit, sedan två och så en igen och vägräcke i moitten. Framför allt på kvällen och när det regnar eller snöar så känns det väldigt tryggt och bra att köra den vägen. Det var ju faktiskt väldigt höga hastigheter på vägen som den var förut. Nu tänker jag varje gång jag kör hem vid 23-tiden att det känns så bra. Tänk så det kan bli.

nemo  nemo2
 Här ovan ligger Nemo på köksgolvet och mår illa, men uppe skall han vara............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback