Inköp av "klöspelare"

Jag jobbade i Örebro igår. Hemska morgon, det var 14 minusgrader när jag steg upp kl 5.00, det var kallare än vanligt och 1,5 timmar tidigare än vanligt. Det kändes. Det var väldigt halt hela vägen för att inte tala om hur det var inne i sta´n, man bromsade och inget hände, bilen fortsatte som förut. Hundarna var hos Britt-Marie, som även hade sin dotters papillonhane där. Det gick bra trots att både han och Moses är lite hanhundsaggressiva, bara en gång råkade han visa tänderna mot Tassa, då "tog det hus i h-e". Moses sade ifrån på skarpen och lille Primus skrek. Vi tror dock inte att han blev skadad, bara skakad.

När jag hämtat hundarna åkte vi till Överskotts och köpte kattmat. De säljer bra kattmat för halva priset, man måste ju passa på. Samtidigt köpte jag ny toalettlåda till Nemo, med en kant så han inte skulle sprätta ut sanden. Det gör han ändå. Jag köpte också ett "katt-träd med klöspelare", kostade på honom ordentligt. Så här blev det:
moses tassa

klospelare Katten lindade in sig i plastpåsen, som trädet var emballerat med, både Moses och Tassa undersökte fenomenet noga och katträdet stod tomt. Det är inte alltid det går som man planerar.

Kommentarer
Postat av: Heléne

I bland är det dom enkla och banala sakerna som är roligast. Se bara på småbarnen på julafton. Ofta är paketsnöret och papperet mer spännande att leka med är själva klappen.

Postat av: Ewa igen

Otacksamma kattskrälle! Så typiskt när man gör sig till och köper fina saker...

2007-01-24 @ 22:40:43
URL: http://web.telia.com/~u74701590/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback