Ordningen på väg att återställas

Det verkar som om det börjar bli ordning och reda här igen, bland husdjuren. I går kväll, när jag skulle gå och lägga mig tittade jag in till katterna. De har fått ta mitt extrarum i besittning, det rummet som jag försökt hålla djurfritt så att min dotter som är väldigt hund- och kattallergisk, kan komma och hälsa på och sova över. Nemo har ju fått en liten korg, som han verkat tycka mycket om. Han har sovit där varje natt. Nu gjorde jag en korg åt Titus, av en gammal madrass och klädde över med tyg, mjuk och skön. Vem låg där när jag tittade in om inte Nemo men - tydligen hade han givit tillstånd till Titus att använda hans gamla korg. Jag kände mig väldigt lättad, katterna börjar få ordning på maktförhållandena.

I dag kom faktiskt Titus nedsmygande för trappen och kom in i köket. Han gick efter mycket om och men fram till katternas matplats, åt lite och gick sedan och drack vatten ur hundskålen. Bingo. Det tog jag som ett tecken på att han börjar acklimatisera sig. Visserligen tittade han oroligt mot rummet där hundarna låg men han vågade ändå gå förbi där.

Nu kommer jag i alla fall att våga lämna katterna ensamma i helgen när vi åker på vallkurs. Sedan handlar det "bara" om att hitta någon, som kan tänka sig att gå hit och titta till katterna och ge dem lite mat.

Kommentarer
Postat av: Ewa the catlady

Bra att du kommer till kursen i helgen!
Ta det bara lugnt med katten, låt honom acklimatisera sig i sin egen takt så känner han sig snart hemmastadd. Han har ju varit tam förut så han blir det nog igen ;-) Det låter ju som de redan börjar bli vänner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback