VP i oktober

Nu är det gjort! Nu har jag anmält Tassa till VP i oktober. Jag anmälde henne till båda dagarna, det såg jag att Ann Awes hade gjort. Tänkte att det kunde vara bra om jag behöver välja dag längre fram. Eller det kanske är fel att resonera så? Det får jag säkert veta i så fall. Kanske man kan försöka igen den 21 om man misslyckas den 20. Fast det tror jag nog kan vara svårt, jag är nog inte i form den 21 om jag har missat dagen innan. Nåja, nu är hon anmäld. Nu har jag ett mål. Klarar jag det inte så har jag god tid att ta bort anmälningarna.

Jag har ju tänkt att jag skulle försöka klara VP innan jag fyller 70, det gör jag i september nästa år. Då har jag lite respit om jag missar i oktober.

Kommentarer
Postat av: gail

bra gjort mona, nu har du ett mål med din hund. ha en plan när du går ut och träna tassa.
1. Stopp = du ska ha bromsspår i gräset för att hon stannar så fort
2. flank vänster/höger = hon viker ut huvudet så att hon aldrig trycker bort fåren åt fel håll
3. utgång = inte för tight/vid
4. till slut kan du träna bana, mest för att du ska veta vilket håll du ska köra hund osv
lycka till

2007-07-14 @ 11:23:48
Postat av: Heléne

Åh, vad kul!
Det kommer att gå strålande, oroa dig inte.
Hon är ju en pärla oavsett vad! Eller? :)

Postat av: Kicki

Hej Mona!
Jag gör dig sällskap i oktober. Jag kanske anmäler Hozz ;-)) Då kan vi nybörjare ta varandra i hand!
/Kicki

2007-07-14 @ 17:05:40
URL: http://www.kickiolsson.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback