Nu är det för varmt

Eftersom jag har beställt betesputs har jag gjort i ordning en liten hage åt mina får, där de får gå. Det är en liten del av hagen, som jag inte orkade stänga förut. De måste ut från den vanliga hagen och gå en bit utanför för att komma in där. Jag var lite orolig för de måste förbi en trädgård (utan staket) med grönsaksodling m m. De som bor där ville gärna att fåren skulle få komma till den delen av hagen, som jag inte stängt, för det finns mycket sly där. Jag behövde inte vara orolig för min duktiga (hm hm) vallhund (ej godkända) vallade dem utan problem till den "nya" hagen. Den ligger nära skogen och eftersom man sett varg alldeles i närheten tog jag dem tillbaka till den vanliga hagen i går kväll och vallade iväg dem i morse igen och det fungerade lika bra. Jag inbillar mig att det kan vara något bättre att de är närmare vägen och bebyggelse, jag har också bara två trådar på den "nya" fållan men antagligen har inget av det där någon betydelse. Skulle vargen komma så går han nog in ändå. Fåren verkade gilla den nya fållan, de satte genast igång att äta löv och sly. Jag hoppas ju att de kommer och putsar snart men fåren får nog gå där några dagar ändå så de får äta rent. De som skall putsa har ju fullt upp med slåttern nu men deras grabbar skulle sluta skolan i tisdags så då skulle de kunna komma snabbt.

Jag har slitit med mina grindar. Jag har hittat andra skruvan med andra gängor så de är lätta att skruva i. Det är möjligt att de skruvar upp sig men det sitter väl ett tag. Med de nya skruvarna gjorde jag en grind på "nolltid" i dag. Grindarna blir i alla fall jättefina och inte alls så väldigt tunga. Jag har bara gjort dem 140 cm långa och 105 höga, enligt beskrivning i "Får" men det blir nog bra. Jag får åka och köpa mer virke och göra fyra till. 

För övrigt tycker jag att det är alldeles för varmt. Jag vet att det är att "sticka ut hakan" att säga så men det kan inte hjälpas. Jag försöker bara överleva när det är så här varmt. Det märkliga är att jag är frusen också så jag mår inte bra när det är riktigt kallt heller. Jag mår bäst när det är 0 grader och ca 10 grader åt båda hållen.Nu kan jag ju inte påverka temperaturen så det är bara att försöka stå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback