Tålamod

I drygt 18 år har jag jobbat med att försöka förbättra mitt tålamod men jag har inte kommit så långt. Inte konstigt att jag har svårt att lära mig valla. Inte för att det är tålamodet som är viktigast då (tror jag) utan för att jag tydligen är tröglärd. När det är något, som skall ske så vill jag att det sker omedelbart, helst igår. Jag hade gjort upp med Hustomten att han skulle komma och hjälpa mig "bygga om" lagården. Vi bestämde den 11 juni, det är idag. Han fick förhinder och sköt på det till den 25 juni. Det är ju inte alls bråttom, fåren skall inte dit förrän i höst men jag blev i alla fall besviken. Han ringde och pratade in på svararen men jag ringde inte upp honom utan han fick ringa igen.

Jag gjorde upp om betesputs förra måndagen och räknade att de skulle komma direkt, än har de inte hört av sig. Jag vet ju att de är mitt i slåttern men hon lovade att sönerna skulle göra det när de slutat skolan...........

Om någon lovar ringa mig och inte gör det så går jag och väntar och blir irriterad. Det är jobbigt att vara sådan, jag blir numera inte jätteirriterad, förr "gick jag i taket", det gör jag inte nu men det blir mycket väntan. Jag har press på mig att inte komma för sent och att göra saker i god tid. Det där är sådant som jag har arbetat med mig själv för att ändra men alltså inte klarat av.

Jag har jobbat hela helgen. Jag övernattade i Örebro och sov i husvagnen och eftersom min dotter var där så satt vi uppe länge och "bubblade" så det blev inte många timmars sömn. Jag var jättetrött i går kväll men nu har jag sovit ut så nu känns det bra igen. Mina katter har varit ensamma så jag hade ställt upp kattluckan åt dem. Jag kom på när jag försökte få den ena att gå igenom luckan att det inte är så konstigt att han inte vågar. Det är genomskinlig, mörk plast i luckan och när katten kommer utanför så ser han en katt därinne, som han inte känner igen (sin spegelbild). Undra på att han inte vågar gå in. Nu var maten borta och jag kan bara hoppas att det är mina katter, som vågat gå in och äta upp den. Luckan kan få stå öppen så här års men det kan ju komma in allt möjligt som inte är önskvärt, råttor, ormar, andra katter m m.

Jag hoppas det skall bli något svalare så man kan träna. Även om jag och Tassa klarar det så måste det vara för jobbigt för fåren. Jag vaktar Britts får denna vecka och när jag kom till dem i går kväll så flämtade de bara av att gå och beta, att jag nästan undrade om det var något fel på dem. Jag skall åka till Gail och jag skall också åka till Ewa och titta på ett bagglamm, som jag skall köpa, och passa på och träna också. Jag skall försöka få komma till Peter också, han har ju sluppit mig länge nu så nu har han nog vilat upp sig. Däremot får Bråfors vara för mig denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback