Höststädning

I dag fick fåren lite löv och några äpplen. Nu kommer de säkert att vara ännu gladare när jag kommer. Ledartackan, hon som gör krumsprång när jag kommer till hagen, hon är ganska påträngande. Om jag inte klappar henne hela tiden när de står omkring mig, så buffar hon på mig tills jag klappar henne, då viftar hon på svansen. Det är lite jobbigt när vi ska träna flankeringar att fåren är så kärvänliga, jag kanske måste börja skrämma iväg dem.

Denna vecka har jag jobbat hela veckan med att måla väggarna (på tapeten) i vardagsrummet. Det tar så lång tid eftersom man måste spackla och slipa och det ska torka innan man målar. Sedan skall det målas flera gånger och torka emellan. Jag var tvungen att dela upp rummet dessutom eftersom jag inte fick rum med möblerna annars. Nu är det klart och jag har börjat hänga upp tavlorna, som jag har haft undanställda sedan jag flyttade hit eftersom tapeterna i vardagsrummet var så fula. Samtidigt har jag tvättat gardiner och fönster och en trasmatta som jag har vid dörren, haft ute stora mattan och piskat. Folk trodde nog det var solförmörkelse. Ja ja, nu är det så rent och fint så nu vill jag knappast vara där för att inte smutsa ner.

Tassa och jag har gått en träningsrunda och det gick bra,  jag har funderat på om jag skulle försöka komma iväg någon annanstans och träna. Det är lite roligare att komma ut och få sällskap och träna. Problemet är bara att det är så långt att åka. Annars väntar jag på att MB skall hämta hem korna så jag får tillgång till betesmarken och kan flytta in i lagården och hämta baggen o s v. Egentligen är det inte så bråttom, det ser ut som om fåren har bete och jag hinner säkert hämta tackor och bagge. Det blir ju mera jobb när jag har dem samlade i lagården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback