Ingen träning denna vecka

Det har varit mycket nu ett tag. I dag har jag varit i Falun på begravning. Det var mycket sorgligt men en fin begravning. Det har inte blivit mycket vallning för Tassa efter helgens kurs, jag jobbade måndag och tisdag, hade en del annat för mig på onsdagen och så i Falun i dag. Framåt kvällen hann vi ändå med ett litet pass när jag kom tillbaka. Hundarna var hos Britt och när jag kom hjälpte jag Britt att maska av ett gäng tackor.

Tassa hämtade tackorna. Det var inget bra hämt (beroende på mig förstås). Jag sade bara "höger" när vi kom ut i hagen och Tassa stack direkt. Peter har sagt att "skicka henne ALDRIG på ett hämt utan att förbereda noga" men har jag tid att göra som jag blir tillsagd? Inte! Följden blev att hon tog med hälften av tackorna, de som var längst bort struntade hon i. Hon gick dock vidare när jag fortsatte ge kommando "höger" och fick med även dem. Delvis hjälpte de till själva genom att söka sig till de andra när hunden kom.

När hon fick tackorna samlade så kom hon fint med dem och lyckades utan alltför stora svårigheter få in dem i fållan. Som vanligt såg hon väldigt stolt ut när hon "gjort ett riktigt jobb" så jag hoppas det kompenserar mitt slarv. Aldrig mer ska jag slarva så där. Det var all träning vi fick i dag men vi ska på kurs i helgen igen, då blir det två dagars hårdkörning igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback