Jag ska försöka att inte ge upp ännu

Fortfarande har jag inte hämtat mig efter helgens misslyckanden utan känner mig fortfarande nedstämd. Jag har inte haft lust att skriva något p g a detta. Men ska jag skriva dagbok så ska jag - innan jag glömmer alltsammans. Jag har funderat mycket om det är någon idé att fortsätta tävla, jag kan troligen inte lära mig att valla. När jag tänker efter tror jag
i a f att jag kan bli bättre. Dessutom tyckte jag att det var så himla roligt. Jag blev inte så ledsen på lördagen, då tyckte jag det var något med fåren eller hunden eller båda. Däremot på söndagen, då gick ju hämtet hyfsat men fösningen fungerade inte alls. OCH DÅ VAR DET MITT FEL. Jag var så himla rädd att fåren bara skulle försvinna. Eftersom jag sett så många får göra det den dagen så tänkte jag att nu ska jag se till att hon stoppar dem så de inte sticker men var inte tillräckligt fokuserad för att klara att se till att hon inte vände dem. Jag vet ju att jag kan hejda henne om jag bara är seriös och anstränger mig. Jag fick helt enkelt ett återfall i gammalt beteende - det berodde naturligtvis på min nervositet. Men det kändes förbaskat förargligt.

Nu var det ju så att jag innan pratat om att jag bara "såg den där tävlingen som träning" o s v men det var tydligen inte riktigt så eftersom jag direkt tänkte sluta tävla, innan jag ens hade börjat. Det är ju häpnadsväckande. Inbilla sig att kunna gå från ingenting till att vinna tävlingar direkt, och utan att ens kunna alla moment. Nu får jag ju skämmas ännu mer. Jag strök mig på en gång från tävlingen i Malung, som jag anmält mig till. Däremot lät jag anmälan till Bråfors vara kvar. Det var tydligen inte ärligt att jag tänkte sluta ändå???? Tävlingen i Bråfors ska jag se som träning i alla fall. Och jag tyckte det var jätteroligt båda de här tävlingshelgerna.

Det värsta är att jag har så dåligt med tid så jag inte har tid att träna. Nu har jag jobbat måndag och tisdag på det "nya" behandlingshemmet. Det var också roligt men jobbigt med ett nytt ställe, där allt är nytt, människorna, rutinerna, lokalerna o s v. Nu ska jag jobba i morgon också och torsdag ska jag jobba natt. Då är jag trött två dagar efter och lördag jobbar jag på "gamla stället", det tar visst aldrig slut. Gräset är långt, jag skulle behöva köra med trimmern, jag skulle också behöva städa, baka och laga mat eftersom jag får gäster snart. Jag behöver ta rätt på alla äpplen, plommon, plocka svamp och lingon. Usch jag blir trött bara jag tänker på det. Jag måste också flytta baggarna, som har fått en massa kardborrar i pälsen. Jag har satt upp ny tråd i en hage, som jag måste köra dem till men då måste jag ha gott om tid en dag.

Om jag sedan får vara hemma så jag hinner med allt detta så måste jag bygga en fålla hos tackorna, så jag kan skilja av tacklammen. Det blir dels bättre att valla båda grupperna, dels får tackorna vila sig och dessutom ska de ändå skiljas åt eftersom jag inte ska betäcka ungtackorna i år. Men först måste jag då försöka få bort tistlarna i hagen, som ungtackorna ska vara i så inte de också får kardborrar i pälsen. Det är mycket nu.

Kommentarer
Postat av: gail

först och främst måste du tänka på dig själv. du behöver inte göra allt på en gång. prioritera det som är viktigast och ta resten när du har tid. det har jag gjort själv i år med allt elände runt omkring mig.

med tanke på tävlingen, vad skulle har hänt om du hade tappat fåren? det är inte hela världen om du bryter pga det. det finns många "bättre" förare som har gjort det.

skita i att plocka lingon och svamp,fr o m nu kan du äta pasta och ris tills nästa svamp säsong. ät italienskt och kinesiskt, det är bra mat.

kom ihåg vad shania sa till dig

ANDAS!

2008-08-28 @ 08:20:26
Postat av: Ewa

Det är när det INTE gått som man tänkt som man lär sig något. Anmäl dig till Malung igen, både du och Tassa behöver komma ut och få erfarenheter av andra djur och olika förutsättningar. Dessutom har vi ju roligt på våra utflykter!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback