Dags för tävling igen, vad har jag gett mig in på?

I går hämtade jag hem min husvagn från Örebro. Tror inte jag behöver ha den där mera för att sova i. Skulle jag behöva det så har jag platsen kvar till 30 nov så det är bara att dra dit vagnen igen. Den här helgen ska jag ha den med till Storvreta för att sova i. Jag har ringt och fått veta att jag får parkera på en äng så hon trodde det skulle bli ganska mörkt där. För mig är det nog värst att det inte finns el. Jag har gasol men har aldrig använt den. Nåja, det är säkert bra för mig att träna på boende utan el.

Det känns inte så bra att veta att vi inte lärt oss delning ännu men det är inte mycket att göra åt. Jag tränade faktiskt på min tackflock i går och det blir något helt annat, antagligen för att det är en större flock. Jag har ju tränat delning hos Peter också några gånger och det har gått bra (ibland). Men då har jag oftast haft stor flock. Nu gick det jättebra med mina får. Jag kan ta det lugnt på ett annat sätt när jag är hemma. Jag väntade tills fåren var så lugna så några börjat beta och luckan var ganska stor. Då var det inga problem alls att få Tassa att fösa iväg den ena flocken. Jag började väl tävla för tidigt har jag förstått nu eftersom jag visste att jag inte kunde delning. Men jag trodde nog att jag skulle hinna lära mig. Vi får se hur det går. Bara de inte överraskar med malteserkors för då går det åt pipan.......

På måndag ska jag jag börja arbeta (bara extra förstås) på ett annat behandlingshem, som ligger lite närmare. Det blir inte så långt att åka. Jag har inte kommit ihåg (eller inte vågat) fråga om jag kan ha hundarna med mig. På måndag har Britt lovat att ha dem men hon är ju ofta borta och har dessutom mycket att göra så jag kan inte räkna med att hon kan ha dem. Det finns hunddagis i Storå men då blir det betydligt längre att åka - och dyrt. Då försvinner fördelen med att det är nära. Men det brukar ordna sig.

Nu ska jag förbereda mitt tävlande. Det gäller att se till att får och katter klarar sig två dagar med mat och vatten och att jag får med mig allt jag och hundarna behöver. Och ta reda på vilken väg jag ska åka till Storvreta.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Önskar er lycka till!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback