God Jul och Gott Nytt År

Idag har jag varit till Örebro och klarat de sista inköpen. Jag köpte nästan ingenting och det blev 1111:-. Jag måste ju köpa något gott att äta till mig själv och lite att ge bort. Men fy, vad jobbigt det är att komma till sta´n. Jag blir jättetrött, isynnerhet så här års när det är så mycket folk överallt. Nu tror jag att jag klarat det mesta. Det viktigaste idag var att besöka min förträffliga hundvakt, som just kommit hem från lasarettet där hon blivit opererad. Som tur var så var hon vid gott mod men det var en stor operation så det tar nog tid att komma igen även om hon är både envis och positiv. Hon är en speciell person och eftersom mina hundar dessutom verkligen avgudar henne så är hon oerhört värdefull. Jag har verkligen tur som har henne. Dessutom har Britt lovat att ta hundarna både julafton och nyårsnatten när jag jobbar. Hon är också en pärla.

Det är inte bara jag som blir trött när vi är till sta´n, hundarna är också helt slut. De har sovit sedan vi kom hem men nu känner de att det är dags för kvällspromenad så nu börjar de röra på sig. De har inbyggd klocka, det är ingen idé att försöka lura dem, de VET när det är dags. Moses måste passas noga när vi är ute på promenad. Jag insåg att han ätit något vid ett speciellt hus, som vi går förbi, han måste ut flera gånger under natten. Jag funderade vad det kunde vara, huset ligger mitt i byn, nära vägen och jag är helt säker på att de inte kastar mat hur som helst. Jag kom plötsligt på att han brukar äta fett, som är uthängt till fåglarna. Det är inte länge sedan han åt en massa sådant hos Britt, som hon hade stod i en hink och hade glömt ställa undan. Efter ett sådant skrovmål var han sjuk över en vecka. Nu blev det bara en natt, han fick väl inte fatt på så mycket. Jag antar att han äter talgbollar o d också, det är väl inte nyttigt. När jag tänker på hur Moses är när det gäller hans ätande så förvånar det mig att han blivit nio år.....

Nu måste jag göra något åt julkorten. Förr beställde jag alltid i god tid vi-skogens julkort och skickade massor. Med åren har jag blivit mer och mer lat (eller vad det är) och köpt julkort allt senare. Jag har fortfarande inte köpt några julkort men jag har fått flera stycken. Tänk om man kunde prenumerera. Man betalar in en summa och någon skickar julkort från mig varje jul i 30 år eller något. Då måste den, som skickar också hålla reda på alla adresser också förstås och även om avsändaren lever. Men det skulle nog bli för dyrt. Men för detta år: GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

Kommentarer
Postat av: Heléne

Är det inte underligt att ingenting

kan vara så dyrt??

Jag har samma problem jag.

God Jul på er!

2008-12-22 @ 17:45:53
Postat av: Kicki Olsson

Ha en riktigt skön jul!



Kram Kicki


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback