Förkylning på gång

Idag känner jag mig inget vidare. Jag har haft rethosta en vecka och varit "tjock" i halsen och i luftrören. Jag har förstås varit övertygad om att det inte skulle bli mer än så men idag har jag börjat nysa också och känna mig febrig. Som vanligt har jag inte möjlighet att lägga mig sjuk. Jag ska till att börja med jobba i natt på Runnagården i Örebro. Kanske kan det ge kroppen en chock så förkylningen ger sig iväg. Men troligtvis blir det tvärt om. Motståndskraften sjunker när jag blir så trött. På lördag ska jag vara med på en julmarknad och sälja lite grejer. Och på söndag ska jag åka till Kumla och uppvakta ett barnbarn.

Jag har för det mesta viktiga saker inplanerade, som gör att jag aldrig kan lägga mig sjuk. Så har det alltid varit. Jag trodde länge att det skulle bli annorlunda när jag blev pensionär men inte........
Idag (när jag egentligen skulle behöva sova) har jag en hantverkare här, som sätter in min tvättho i källaren så jag kan handtvätta, fylla skurvatten i en hink och  - inte minst - hålla till i källaren och tova. Till en hantverkare kan man inte säga att "det passar inte att du kommer den dagen", då får man vänta tre månader till nästa gång de har tid att komma.

Jag har varit till Storå idag och lämnat en fårfiol för rökning. Intressant att se hur det blir. Inte frågade jag vad det kostade heller. Det blir säkert också intressant.

Nu ska jag strax åka och släppa in fåren. De är inte så glada för att vara ute just nu. De bara står där och har ingenting att göra när de ätit upp höet. Jag ska prata med bonden om han kan ta med några stora tallgrenar från skogen, det gillar fåren. Han tog med ett par lass åt dem förra året, då var de sysselsatta flera dagar och sedan var grenarna barkade så fint. Det är nyttigt för fåren också, de får mineraler och många säger att det även är till nytta för avmaskning.

Ikväll, när jag åker och jobbar, lämnar jag hundarna ensamma. De kommer då att vara ensamma ca 12 timmar. Jag räknar med att det är natt och de ska sova men jag vet ju inte om de gör det. De brukar dock vara som vanligt när jag kommer på morgonen. De får komma ut lite senare än vanligt, jag är inte hemma förrän kl 8.00, men det klarar de.

Kommentarer
Postat av: gail

det är ingen mening med att säga tar det lugnt men tar det lugnt. när man har djur har man inte tid att vara sjuk. när vi hade stall med 40 hästar var det inte tillåtet att vara sjuk. jag sopade stallgången 2 timmar innan jag födde mitt första barn !!!! och var man förkyld fick man rida sist ifall att man tömde näsan på snor :0)

2008-12-14 @ 08:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback