Julmarknad och annat......

Jag börjar bli bättre från förkylningen. Är fortfarande matt men har nästan slutat nysa, hosta och snora. Jag har knappt orkat promenera med hundarna och att ge fåren hö har varit nästan oöverkomligt. Städa har jag bara inte orkat. Jag var hos doktorn igår, inte för förkylningen utan för att jag har så ont i ben och fötter. Han trodde att det var att fotvalvet sjunkit på gamla da´r och skrev remiss till ortoped för hålfotsinlägg. Han tyckte det var lämpligt att ta lite andra prover när jag ändå var där. Det visade sig att jag var väldigt frisk. Alla värden var perfekta. Skönt att få veta att man är frisk när man är så här sjuk!!?!?

Igår var jag på julmarknad och sålde lite grejer. Fantastiskt - jag fick sälja så gott som all korv. Jag som var så rädd att jag skulle bli tvungen att bära hem den igen. Dessutom sålde jag ett skinn och t o m en tomte, som jag tovat. Jag hade också tovat en tavla, som jag var ganska nöjd med. Den skänkte jag till lotterivinst. Bara att hoppas på att någon vann den, som gillade den och kanske t o m hängde den på väggen. Det var ju ganska roligt på marknaden. Jag hade en trevlig dam bredvid mig och vi pratade och hade roligt. Och många kom och pratade med oss även om inte alla handlade. Ramsbergarna är alltid glada och trevliga.

Idag åker jag till Kumla till barnbarnet. Hennes mamma påstod att barnbarnet blev så glad att hon grät för att jag ringt och skulle komma. Jag tror att hennes mamma nog överdrev en aning men det är ju roligt att de är glada för att man kommer. Jag ska hämta upp äldste sonen i Örebro. Jag vet att de tycker mycket om honom också och blir glada när han kommer. Det är ju extra roligt för mig, att han kommer med, då får jag prata lite med honom också. Jag har ju alltid så bråttom när jag är i Örebro så jag hinner inte hälsa på mina barn så ofta. Det är mycket åkande nu, tisd. onsd. till Örebro, torsd Lindesberg, fred. Storå, Igår var jag faktiskt hemma i Ramsberg, sönd Kumla och måndag Munktorp. Bara att hoppas att jag slipper snöstorm. Regeringen kan ju också tycka att man åker för mycket bil men hur skulle jag annars kunna komma till tandläkare, läkare, hälsa på barn och barnbarn o s v när det inte finns några förbindelser. Man kan ju bara komma med bil. Jag har haft funderingar att åka och besöka den andra sonen också, (det är han som är far till ovan nämnda barnbarn) men det är inte säkert jag hinner. Han fyller år den 19:e.

Eftersom jag haft mycket nu ett tag som inte hundarna kunnat vara med på har de fått stanna hemma ensamma rätt ofta. Det har lett till att de inte längre kommer springande när jag börjar ta på mig ytterkläderna. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Bra förstås att de verkar väluppfostrade och inte kommer förrän jag kallar, dåligt att de inte blir glada och ser fram emot en promenad eller åktur. Egentligen är det ju glada hundar jag vill ha, men kanske de bara blir uppspelta, det är kanske inte bra? Usch, börjar man fundera så här så blir man helt förvirrad. De är i a f inte deprimerade utan glada och pigga. I morse rusade de in ibland träden i slutet på gatan. Jag brukar släppa dem där. Jag fick höra en del skrik och skällande och visslade på dem. Det skällde där inne en lång stund efter, jag måste nog ringa familjen som bor där och prata med dem. Och sluta släppa lös mina hundar. De har nyligen skaffat en dansk-svensk gårdshund, jag antar att det var han som hördes. Det var ju mörkt så jag såg ingen.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Oj, tänk dig hur sjuk du skulle känna dig om du var sjuk även enligt doktorn :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback