Ordningen återställd

Nu är allt i ordning igen. Det var bara att göra som Gail föreslog, sätta sig i soffan och vänta tills det gått över. Valborg har piggnat till. Jag vet fortfarande inte om hon äter som hon ska men eftersom hon är pigg och hoppar omkring i boxen så finns det hopp om att allt ska gå bra. Vi får se. Husvagnen står på verkstaden, sommardäcken är påsatta. I kväll ska jag till "min" massör och få hjälp mot ischias och rygg- och knäont. Det är bara pengarna som fattas fortfarande. Och tid. Jag hinner inte med allt jag skulle behöva göra. Men det är bara att ta det lugnt och försöka ta en dag i taget. Det är när jag försöker hinna med en hel vecka på en gång som det blir panik.

Ett par var och tittade på min bagge. Jag har skrutit om att han var så snygg och trevlig men jag tyckte inte de verkade så imponerade. De skulle fundera på saken. Det kanske bara är jag som tycker att Elvis är så tjusig. Det är klart, tittar man på pälsen så är den inte så vacker, han har ju "skogsfårspäls" men det kanske skiljer sig även på dem. Jag har för liten erfarenhet av Åsenpälsar. De ville ha en snäll bagge eftersom de haft en, som var väldigt elak tidigare. Jag vet ju inte hur Elvis är nu, han har inte varit elak mot folk någon gång, det var ju mot tackorna och det var säkert hormoner eller något sådant som spökade. Han var ju så rädd tidigare så han höll sig undan. Nu har jag hållit på och gullat med honom så nu kanske han är elak mot folk.

Jag måste nog börja med sommarhagen nu ifall det blir så varmt så det blir aktuellt med utsläpp snart. Jag har ju förstås mina flasklamm och fr a Valborg, som inte alls är klar med sitt ätande, så jag måste nog vänta med betessläpp ett tag till. Det är nog bra att ha hagen klar i alla fall så det bara är att köra iväg fåren när allt är klart med dem. Jag funderade på att ha Valborg och hennes mamma i trädgården (så slipper jag klippa gräset). Tänkte jag kunde lägga en presenning över hundgården så kan de bo där. Men de äter väl upp allt som finns där då, buskar och blommor som jag vill ha kvar, så det kanske inte är någon bra idé.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Tack för stödet.
Hur är det med Tassas hälta?
Tror inte idén om att ta in fåren o trädgården
är så klok. De väljer nog det förbjudna före
det tilllåtna, om jag får gissa. Vet en som hade samma idé som du, och som verkställde den.
Fåren ratade gräset men mumsade glatt i sig diverse
blommor och buskar. Sköt om er nu. Hälsa framför välfärd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback