Tiden räcker inte till

i går var vi äntligen hos Peter och tränade. Vi har ju inte tränat mycket i vinter och inte kommit igång något vidare nu i vår heller. De gånger Tassa har fått jobba med fåren har endast varit när det varit kris och kaos, när fåren smitit ut eller skall flyttas till en annan hage, och det är stökigt med alla lamm, och bråttom. Jag är ju också så sjåpig, har inte vågat låta henne komma i närheten av tackor med lamm förrän hon visade för en tid sedan att hon faktiskt klarar av det. Hur som helst, detta har gjort att Tassa har förlorat det lilla förtroende för mig, som hon faktiskt fått emellanåt. När det varit något, som skulle göras med fåren och jag har tagit in henne så har hon totalt ignorerat mig. Hon har gjort precis tvärt emot vad jag sagt och visat tydligt att "det här klarar jag bäst själv". Nu har jag bestämt mig för att jag måste ta tag i det här och det var en början igår.

Det känns väldigt bra att kunna styra upp det hela så. Det blir så annorlunda när vi vallar hos Peter. Det är inte bråttom, vi är där för att träna och inget annat. Vi startade lite på egen hand med uppvärmning och plötsligt så fungerade allt. Hon gick åt vänster när jag sa vänster och hon stannade (inte omedelbart, men ändå) när jag sade det. Sedan kom Peter och då blev det lite svårare men jag tyckte vi skötte oss bra. Tassa är ju inte bra på att fösa. Hon vill ha balans och hon vill ta fåren till mig. Det är ju något vi måste jobba med. För min del skulle jag kunna träna samma sak i timmar, tills det blir perfekt, men det är inget för Tassa. Men när vi tränar flankeringar och växlar med fösning så blir det annorlunda. Då kan hon tycka att det är lite intressant även om hon då försöker växla när HON tycker det.

Det kändes mycket bra. När vi kom hem fick Tassa hämta in fåren och gjorde det väldigt snyggt. Det ÄR ju bra med träning. Som vanligt har jag bestämt mig för att, nu ska det tränas. Jag får väl försöka sätta fart, nu måste jag börja jobba så det blir några pengar. Det är också mycket jobb med stängsling och annat just nu. Till råga på allt ska jag ha mina partikamrater i s-färeningen här den 9 juni. Jag har vetat om det länge och tyckt att jag hade lång tid på mig. Nu börjar det närma sig och jag får sätta igång och städa, det behöver städas överallt i huset. Jag förstår inte alls människor som har svårt att få tiden att gå, jag har alltid haft svårt att få den att räcka till. Inte har det blivit bättre för att jag är pensionär.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Trevlig blogg du har! Ha en fin helg!

Postat av: gail

strunta i att städa, gå ut och ha roligt med din hund istället :0)

Postat av: Heléne

"För min del skulle jag kunna träna samma sak i timmar, tills det blir perfekt"
Åhh, äntligen en person som jag!!! Sådana har jag saknat.

2008-05-29 @ 06:19:44
URL: http://elgemyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback