GLAD PÅSK

Upptäckte att jag gnäller mycket här. Lite beror det väl på att jag inte har någon här hemma att beklaga mig för men det beror mest på att jag är trött. Man säger att äldre människor kräver mindre sömn men för min del verkar det vara tvärt om. Jag har egentligen aldrig haft så stort behov av sömn men nu har jag fått det. Jag blir grinig när jag sover för lite. Så var det sagt. Eftersom detta är en dagbok och jag kanske läser den om tio år (?) så kommer jag att tänka att jag var allt bra gnällig förr.

Egentligen tycker jag att livet är härligt, jag trivs verkligen med livet. Jag tycker att jag fått mycket av det jag vill ha. Lamningen gör mig trött men så underbart det är med lammen, de är härliga. Jag skrattar högt åt dem ibland. Jag förundras också ständigt över tackorna, att de kan allt, vet hur de ska göra med sina lamm ända från början, fast de inte gått någon kurs. Jag tycker också att hundarna är fantastiska, de är mina vänner men de är först och främst hundar. Även katterna är fantastiska, deras självständighet är beundransvärd, de har inte svårt att bestämma sig för hur de vill ha det.

Det är också roligt med barn och barnbarn. Trots att de inte bor så nära kan vi ha kontakt på telefon och träffas ibland och det är verkligen roligt att prata med dem. Det känns ju lite att de börjar bli medelålders (jag inser att jag är gammal) men de har fått livserfarenhet, som gör dem intressanta (ja barnen alltså) barnbarnen är alltid roligt att prata med och höra vad de tycker om allt. Det är också fint att bo i Ramsberg, även om snön ligger kvar länge här. Människorna här är vänliga och trevliga, det är värt mycket. Och det är underbart vackert här.

Det är helt klart att jag har mycket att vara tacksam för och det tänker jag faktiskt ofta på även om jag gnäller just här i bloggen. Jag vet att jag inte har råd att tycka synd om mig själv och det gör jag också väldigt sällan, fast det ser ut ibland som jag gör det ofta. Jag försöker nog bara göra mig intressant (?) Nu ska jag jobba fredag och söndag, få vila mig lite och träffa trevliga människor, det blir roligt. Jag hinner äta ägg också på påskafton.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är intressant med eller utan klagomål, Mona!

Postat av: Ewa o Tea

God forsättning på Påsken. Vilket härligt väder vi fick till slut. Hoppas vi ses i vallhagen någonstans framöver.

2009-04-12 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback