Nu får jag snart hämta mina skinn

Heléne hon tror att jag kan lösa problemet med mina hundar utan Cesar men jag tror inte det. Kanske om jag gav mig den på det och, ja just, gör som i vallningen, försöker vara seriös och organiserad och envis men jag är ändå lite osäker på hur jag ska göra. Att få dem att akta sig för bilar, jag skulle kanske behöva få någon som körde på dem lite, lite, bara så det gjorde lite ont och de blev rädda. Men det är svårt att ordna och dessutom tror jag inte riktigt att det hjälper. Britt har berättat om Triss, hennes BC (som inte vallar). Hon blev en gång påkörd av en lastbil så att hon rullade runt flera varv under bilen när den körde men utan att få några skador alls. Hon borde ha blivit rädd men hon springer fortfarande i vägen för bilar.

Det där att få dem att låta bli att hälsa så våldsamt, som i varje fall Tassa gör, vet jag ju att det inte är så svårt. Men för att klara det skulle jag behöva en "figurant" och jag är nog lite för blyg för att bara hoppa på en granne och be om hjälp. Kanske det också är det att vi möter så sällan någon här i Ramsberg, det är inte några större folksamlingar här när vi går ut. Isynnerhet som vi oftast går i skogen. Det gör att det inte känns så angeläget. Det skulle vara där vid lagården förstås men det har varit enklare att ha hundarna i bilen. Är jag med dem så är det inte så stora problem, det är bara om jag lämnar dem ensamma utanför lagården...... Ja, jag får väl se om jag sätter igång och uppfostrar dem.

Men egentligen hoppades jag att Cesar skulle läsa min blogg och ringa och säga att han kommer. Men han kanske har svårt att läsa svenska. Jag tror annars att det skulle vara lättare om han var med.

Nyss fick jag ett SMS att jag kunde hämta mina skinn efter kl 17.00 i Guldsmedshyttan. Nu får jag försöka stå ut till dess. De ska hämtas på en mack. Det är ingen ordning med post och paket numera. Förr hämtade man det mesta på posten, nu hämtar man allt möjligt i livsmedelsaffärer, mackar och jag vet inte allt. Och man får inte en avi med posten utan det piper till i telefonen, vart ska det ta vägen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du blev nöjd med skinnen, själv skulle jag få vänta till försommaren någon gång på leverans :-( På ordererkännandet stod det dessutom att de var tunna och att ett var trasigt så jag hyser inte så stort hopp om någon lysande kvalitet. Ser fram emot bildbevis på dina.



Här är en till som fuskar en del med vardagshyfset men precis som du har jag noterat att vi inte så ofta har gäster så varför ska jag då lägga tid på att få dem att hälsa fint vid dörren. Då kan jag lika gärna stänga in dem när det kommer folk som inte vill ha hundpussar.

2009-02-16 @ 20:48:12
Postat av: Anonym

glömde tala om vem jag var...

2009-02-16 @ 20:49:39
Postat av: Ewa

Mycket märkligt, nu glömde jag inte... Din blogg vill inte ha med mig att göra :o)

/Ewa

Postat av: gail

angående cesar. jag läste nånstans att han är flygrädd så det skulle inte gå iallafall hehe

2009-02-17 @ 08:22:22
Postat av: Ewa

hur gick det med skinnen?

2009-02-19 @ 08:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback