Planerad träning (!)

Vilket fantastiskt väder det har varit idag. Det har nästan slutat blåsa och solen skiner. Vårkänslorna kommer direkt. Vi har vallat idag och Moses har varit med. När han springer förbi hagen så blir alla fåren så rädda. Jag tänkte att de kanske hejdar sig om han står i vägen men icke........

Tassa fick fösa ordentligt långt idag och det gick jättefint. Jag hade inte tid att vara ute länge men det är nog bara bra, att jag inte tjatar ihjäl Tassa. Hon har börjat förstå (igen) att hon inte ska pendla så mycket utan gå rakt på. Idag var hon jätteduktig. Hon fick fösa fåren i den stora hagen, raka linjer och svänga eller vända ibland. Hon fick mycket beröm. När vi sedan skulle hem så jag Moses och jag först för att hejda tackorna. Jag hade inte satt upp något hinder så jag ville inte att de skulle ge sig iväg. Det var då jag trodde att Moses skulle hejda dem men de såg direkt att han inte var något att bry sig om. Honom sprang de förbi men inte mig. De kom in i rätt hage utan problem och alla var nöjda.

I morgon ska vi till vet för vaccinering. Jag hade tänkt be dem titta lite på Moses eftersom han fäller så mycket, han är ju gammal, fyller 10 i år. Jag glömde säga till när jag bokade tid. Nu har det visat sig att Tassa har en fläck som hon slickar på och som är lite röd. Hoppas verkligen att det inte är hennes Demodex, som kommit tillbaka. Det smittar åtminstone inte. Nu får jag be dem titta på det istället, det kanske inte blir någon vaccinering. Jag råkar vara ifatt med ekonomin då måste det väl bli något som kostar extra. Så är det hela tiden, är det ingen som blir sjuk så går något sönder.

Jag var till verkstaden med släpkärran för att få positionsljuset fixat igår. Det kostade inte så mycket. När han höll på och mätte elen i sladdarna så kom jag på att han kunde titta på min bilradio också. Det gjorde han och misstänkte genast att det kunde vara en säkring. Han bytte den och radion fungerade. Jätteskönt, det är så trist att inte kunna lyssna på radion när jag kör långt. Perfekt att få igång den. Tack vare att positionsljuset var sönder när jag fick tillbaka kärran. Jag var ju lite sur för det, nu försvann det direkt.

Kommentarer
Postat av: gail

jag passade på att såga ved till min kamin. motorsågsmassakern!!!!!!!! nej, det gick bra och jag sågade inte av mina ben eller mina armar

2009-01-14 @ 17:35:55
Postat av: gail

jag köpte ved av min granne. den var färdigt att stoppa in i braskaminen men med ett problem. den var för lång. den är 60 cm och min tar 30. det är bara att tar fram motorsågen då och då. jag köpte 6 kubik ved så jag har att göra :0)

2009-01-15 @ 12:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback