Nu räcker det med otur

I morgon åker jag och hämtar en "ny" bil. Ny för mig. För 10 000 emellan får jag en bil från -04, som har gått 9 000 mil (min hade gått 13 000,  miljöbil som går på Etanol eller bensin. Jag vet inte alls hur den är men jag får väl hoppas den är bra. Det är bara att jag inte får svarta rutor. Det får jag kosta på, det är skönt för hundarna. Jag lånade 20 000:- på huset för att betala kreditkorten, där jag tog till bilreparationen i våras. Jag tar hälften där och betalar av på kreditkorten. Nu jobbar jag rätt mycket så jag ska nog klara det. Några glasögon blir det förstås inte. Men jag hör ju inte heller så jag kan väl fortsätta att inte se heller.

I helgen som var jobbade jag nästan en hel arbetsvecka, 35 timmar på tre dagar. Gissa om jag har varit trött idag. Men det blir ju lite pengar. Jag har fortfarande otur. Jag sov en natt i Örebro i en villa som används av Runnagården för utslussning. De har stängt en månad nu så den står tom och jag fick sova där. Jag skulle börja kl 7.00 och jag skulle först lämna hundarna till en dagmatte på andra sidan sta´n. Före kl 6.00 gick jag ut med lite grejer till bilen och lyckades sätta igång larmet på bilen. Det var ett "tut-larm", den stod och tutade hela tiden. Jag hade ju lånat Britts bil och Britt med sambo var på semester i Norrland. Jag hade ingen aning om hur man stänger av. Jag försökte men lyckades inte. Villan ligger i ett bostadsrätts område, stora trevåningshus, det bor mycket folk runt om där. Jag blev tvungen att ringa Britt och Lennart för att fråga hur man stänger av larmet. Det var en grej, som satt på nyckelknippan, det hade jag aldrig kommit på men det var inte så kul att väcka dem. Men hela Irisgatan i Örebro var ju vakna vid det laget så det blev ju bara två till. Jag fick stressa iväg till dagmatten med hundarna, utan frukost och utan att hinna kolla om jag hade städat ordentligt.

Idag har jag i a f byggt en fålla där jag kan ta in fåren när jag ska skilja ifrån bagglammen. Mina får gillar inte fållor men jag gjorde ett prov med Tassa. Vi kunde ju ta det lugnt så vi fick in dem till sist, de funderade en stund om de verkligen skulle gå in i något så farligt. Vi får pröva lite i morgon också så går det nog bra på lördag, då kommer några från Örebro för att hjälpa till och skilja ifrån lammen. De har ingen aning om hur man gör, de tror nog att det är något liknande renskiljning, det har de väl sett på TV.

Jag har fått två hagar putsade nu, dels hagen som tackorna och lammen går i, det börjar växa upp där så de gick och betade där idag och dels hagen som jag tänkte att baggarna skulle gå i.  Bagghagen vet jag inte om det går att använda direkt, det kanske behöver växa lite mer, vi får väl se.

Nu skulle jag önska att det inte hände några fler jobbiga saker. Jag vill ju ha ett händelselöst liv men det verkar inte som om det blir så. I varje fall skulle jag vilja få tid att vallträna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback