Utkast: Dec. 01, 2012

Idag har jag köpt en stor matta på Erikshjälpen för 150:-. Den var riktigt snygg när den kom på. Jag var i lägenheten flera timmar, jag var visserligen ute med hundarna och sedan åt jag lite men resten av tiden höll jag på och plockade ihop stolen jag köpte på Jysk. Konstigt att såna saker ska vara så krångliga jämt. Egentligen var det en tydlig och bra beskrivning, jag behövde inte tveka om hur jag skulle göra eller vad som skulle dit först. Nej det var "finliret", som spökade. Fyra skruvar som var nästan omöjliga att få dit. Det är ju så viktigt att skruvarna sätts dit rakt och så ska de skruvas ihop med något så det inte blir riktigt rakt och så får man hålla på i evigheter och mickla. Nåja, nu är den (nästan) klar. Bara två skruvar, som ska dit och de var också lite svåra, där får jag nog ta i med våld men det går nog tror jag. Om jag åker dit i morgon så gör jag det då. Sedan är det TV:n och datorn, som jag inte vet hur de ska anslutas. Både digital-TV och bredband ingår men jag måste nog ringa ett nummer som jag upptäckte igår, Ja och så taklampa förstås. Det sitter några elkablar i taket för övrigt är det bara ett hål där. Jag får försöka skruva dit en "sockerbit", Jag gillar inte att hålla på och skruva på elkablar men jag måste kanske om jag ska få lyse i taket.

Jag tyckte det var skönt att jag kom på att jag kunde skriva här på bloggen, det är så bra att ha nerskrivet så man kommer ihåg. När jag hade fåren skrev jag mycket i bloggen, som en dagbok, då visste jag sedan vad som hänt. På senare tid har jag ju mest skrivit på Facebook, man säger ju att det man skriver på nätet aldrig försvinner men det är inte så lätt att hitta.

Idag är det 1 dec och i morgon är det 1:a Advent. Hemskt att tiden går så fort. Jag har pyntat idag. Jag har satt upp stjärnor och ljusstakar, jag brukar inte pynta mer än så numera. Jag kommer inte att vara hemma i jul, ska jobba både julafton och nyårsafton och flera dagar runt nyår. Jag har alltid tyckt att det är skönt att jobba på storhelger, så mycket god mat som jag får på Runnagården sådana dagar har jag inte hemma. Numera är det jättebra där, massor med god mat och godis och julklappar och trevligt. Mikael kanske skulle åka till Köpenhamn men det var svårt att få biljett så han kanske struntar i det. Enda chansen att få biljett var att åka på julafton, det är ju inte så roligt. Det blir tråkigt för Sara förstås om han åker men hon kan knappast umgås med mig ändå p g a hundarna. Hon har klarat dem bra tidigare när det bara varit några dagar men nu har hon varit riktigt dålig länge så nu vågar jag inte åka dit och ha dem med mig.

Idag ska jag inte skriva så mycket som jag brukar, jag håller mig till lägenheten - men förresten jag måste gnälla lite. Jag har gått runt hela omfådet vid Bondskogsvägen och inte hittat en enda hundlatrin. Hur gör folk i Linde, som har hund? Och Bengt som påstod att det fanns så mycket grönområden i Lindesberg. Mycket grönt har jag sett men inte ett enda område där jag kan släppa hundarna så de kan skita. Hur ska det bli om jag ska sova i lägenheten? Jag får fortsätta utforska omgivningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback