Tassas rehabilitering var lyckad.

Skönt. Nu har vi varit till Strömsholm och fått veta att Tassas rehabilitering gått bra. Veterinären kunde känna att höften var stabil och att hon hade bra rörlighet i benet. Han såg också att hon gick bra, vi fick gå i skritt och trav och han var nöjd med rehabiliteringen. Han tyckte också att vi skulle fortsätta vid Örebro Hundrehab eftersom han tyckte de var duktiga där. Det känns riktigt bra, jag var faktiskt trött och deppig förut, det har jag varit ända sedan detta med Tassas höft hände. Kanske om ett par månader kan hon få börja simma och bada i sjön.

Jag åkte över Örebro hem och hämtade Sara, som följde med till Ramsberg i första hand för att vara hos hundarna (jag vågar inte lämna dem ensamma ännu) medan jag var på Socialnämndens sammanträde i Lindesberg. Det var verkligen skönt för sammanträdet tog sex timmar + resa en halvtimme åt vardera hållet. Jag skulle ha blivit jättenervös annars. Nu kunde jag handla lite så vi kunde grilla när jag kom hem. När Tassa är helt återställd får jag börja med "ensamhetsträning" igen, Tassa Ylar så fort jag går hemifrån nu. Igår hade Sara gått upp på övervåningen och då hade Tassa ylat hela tiden tills hon kom ner.

Saras tanke var också att hon skulle hjälpa mig lite så vi plockade ihop och lastade en massa grejer, som ska till tippen. Tyvärr är inte tippen öppen idag utan det får ligga på kärran till måndag. Sedan klippte Sara gräset medan jag var borta, det hade ju hunnit bli så långt så vi måste klippa en gång till i dag. Sara har "svirrat" (trimmat) lite gräs också och jag har svirrat hela slänten ner mot grannens trädgård. Det har fått växa vilt förut om åren, endast ett par gånger på åtta år har jag gjort snyggt där. Nu ska jag försöka hålla efter det!!!!

Jag ska ju gå längre promenader nu så jag tog hundarna med mig och gick till affären med lite sopor till återvinning. Det är väldigt varmt idag så det var knappt vi orkade gå tillbaka. Hundarna flämtade högt. De fick vila en stund vid affären och sedan stannade vi i skuggan vid kiosken också.

Holländaren, som bor utmed vägen till Resta var här tisdag och onsdag och lade nya plattor på framsidan, vid entrén. Det var jätteskönt att få det gjort. Det såg ganska hemskt ut med de gamla plattorna. Visserligen hade Sara rensat bort allt gräs mellan de gamla trasiga plattorna några gånger men det växte ju upp fort igen så det såg inte så snyggt ut. Det är inte riktigt klart ännu, han har strött på sand och den ska visst ligga ett tag, jag vet inte hur länge. Han sade inget om det. Det får väl ligga ett tag.

I morgon är det pingstafton. Jag måste skynda mig till affären ifall de har stängt i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback