Hösten 2012

Jag tycker allt känns bättre nu än sist jag skrev. Vet inte riktigt varför jag kände mig lite nere då. Det är faktiskt sällan jag gör. Vi befinner oss precis i årets dystraste månad, folk gnäller ohejdat. Jag tycker ju det är riktigt skönt. Det har lossnat för mig, jag har gjort det mesta, som jag hade hängde över mig sist.
 
För att börja med det som kändes värst. Jag har städat ladugården. Har bara några säckar med skräp, som ska till tippen. Det ska jag försöka klara av på tisdag, då kan jag köra till Storå, lite närmare än S Måle bortom Lindesberg. Storå har bara öppet tisdagar 16.00 - 19.00 så det gäller att passa tiden då. Jag har tagit bort den automatiska hyresavgiften till Jonas också. Jag har däremot inte fått tag på honom, svårt när man inte har telefonnummer. Jag har letat överallt men det finns inte. Det känns fortfarande lite sorgligt att komma till lagården, jag saknar fåren men inser att jag inte orkar. Det är tungt att känna att orken fattas.
 
Jag har städat lägenheten och tvättat fönstren, men de är redan smutsiga igen. Jag har bytt gardiner i köket och jag har även städat i källaren. Anticimex har varit här och fixat med mössen. Jag hoppas de är borta nu, jag har inte sett någon sedan han var här men man vet inte. Jag har satt för nät på de flesta ställen där de kunnat komma in och fixar ett hål vid kattluckan, som mössen tydligen använt. Tänk att de vågat gå in vid kattluckan. Jag har målat ytterdörren och bordet jag fick av fam. Ståhl. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det i vinter, kanske lägga över en presenning. Och jag har klippt ner det mesta och kört bort. Bara det största vid dammen, det får stå kvar i vinter. Jag har t o m räfsat lite löv, bara så mycket som behövdes att täcka rabatterna. Jag brukar ju köra tt varv med gräsklipparen över löven men i år är det alldeles för blött så det går inte. Det får jag ta i vår.
 
Jag har varit till Fagersta och lämnat Mikael Thilles present. Det var en jobbig dag. Jag fick försöka klara mig några timmar på eftermiddagen utan att ha någonstans att ta vägen. Liisa hade missförstått vilken dag jag skulle komma så hon hade åkt hem, så jag åkte omkring lite utan att ha nånstans att ta vägen.
 
Jag har även jobbat en hel del. Jag trodde ett tag att jag inte skulle få jobba alls mera men det berodde bara på att det finns gott om folk på Rg nu sedan man stängt Villan. Jag förstår ju inte hur man kan spara på det, man har ju alla utgifter för personal, patienter, t o m hyra för villan. Det där är sådant som en dum kärring som jag inte begriper. Ja man kanske kan spara något på att man har ordinarie personal och kan slippa ta in vikarier.
 
Nu håller jag på med Britts Elitlamm. Där har jag en tacka som är avlivad i Stalljournalen men levande på alla ställen i Elitlamm. En tacka har Britt skrivit in i boken men hon finns inte registrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback